Första friidrottstävlingen i Karlstad

Förra helgen var jag på min första friidrottstävling i Karlstad. Vi åkte vid halv åtta tiden och sen skulle shef tävla vid tio tiden och därefter var det Vilson och Linneas tur. Sen vid fyra tiden var det min tur och springa 100 meter och det gick sådär. Eftersom det var första gången jag tävlade så var jag så klart jätte nervös men men jag tog mig till mållinjen och kom trea av tre. Sen var det Hannas tur och springa 800 meter och det gick hur bra som helst för henne för hon kom nämligen två. Sen vid halv sex tiden skulle jag springa 400 meter och det gick bättre än vad jag trodde. Kom tvåa av tre och jag lyckades hålla i nästan hela vägen. I slutet sprang hon om mig men när det var några meter kvar till mål linjen tog jag mig samman och sprang om henne. Så jag blev väldigt chockad själv att jag orkade göra det. Sen åkte vi alla fem hem med var sina medaljer eller mer. Roligt var det. Här kommer lite bilder!





Här är fler och bättre bilder från Hanna!



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0